Mūsdienās sociālie mediji ir neatņemama sastāvdaļa veiksmīgai uzņēmuma komunikācijai ar esošajiem un potenciālajiem klientiem. Tomēr nereti esam dzirdējuši, ka bieži vien trūkst ideju ikdienas ierakstiem, tāpēc šajā rakstā apkopojām 20 praktiskas idejas, kuras vari realizēt neatkarīgi no tā, kurā sociālo mediju platformā publicē saturu un kāda ir tava uzņēmuma darbības nozare.

Katru dienu veidojam sociālo mediju saturu saviem klientiem - gan foto, gan video, gan dažādus attēlus, tāpēc labprāt padalamies ar idejām, kas var noderēt arī tavam uzņēmumam, lai uzfilmētu jaunu Instagram vai TikTok video, radītu Facebook vai LinkedIn ierakstu. Lai arī kur šīs idejas izvēlēsies realizēt, atceries izpildījumu pielāgot gan savai auditorijai, gan sociālo mediju platformai, kurā ierakstu publicēsi.

1. Dalies ar aizkulisēm

Parādi, kas notiek tava uzņēmuma ikdienā – vai tās ir radošās sapulces, darbinieku izglītošana, ražošanas process, komandas ikdienas smiekli vai kopīga svētku svinēšana. Cilvēkiem patīk autentiskums un šādi ieraksti palīdzēs tavam zīmolam satuvināties ar savu auditoriju.

2. Produktam vai pakalpojumam veltīts video

Izveido īsu video, kurā skaidro sava produkta priekšrocības vai pakalpojuma vērtību, atceroties to, ka tas, kas tev šķiet pašsaprotams, kādam būs interesants jaunums. Video vari veidot izglītojošā, iedvesmojošā vai pat jautrā noskaņā.

3. Pirms un pēc

Ja tavs darbs ietver vizuāli redzamas izmaiņas, piemēram, būvniecības procesi, gleznošana, renovācija, skaistumkopšana, tad parādi šo transformāciju.

4. Klientu atsauksmes

Publicē atsauksmes, ko saņem no klientiem, jo cilvēkus par produktu un pakalpojumu sniegto kvalitāti var lieliski pārliecināt ne mūsu pašu reklāmas, bet citu cilvēku pieredze. Vari šīs atsauksmes filmēt vai veidot vizuālus attēlus, kuros iekļauj citātus un bildes.

5. Padomu diena

Dalies ar padomiem, kas saistīti ar tavu industriju vai uzņēmuma darbību. Šāda veida ieraksti palīdz veidot uzticamību un pozicionēt uzņēmuma pārstāvjus kā nozares ekspertus.

6. “VAI ZINĀJĀT?” IERAKSTI

Dalies ar interesantiem faktiem, kas saistīti ar tavu nozari - pastāsti par tiem video vai izveido ieraksta attēlu, kas piesaistītu interesi.

7. SEZONĀLAS AKTUALIĀTES

Veido ierakstus atbilstoši sezonai un svētkiem, piemēram, idejas labākajām Ziemassvētku dāvanām, ko nopirkt tavā interneta veikalā vai top 5 interesantākās grāmatas, ko var nopirkt tavā grāmatnīcā.

8. KOMANDA

Iepazīstini ar sava uzņēmuma komandu, pastāstot par darbu, ko tavi kolēģi veic un parādot, cik aizrautīgi viņi ir.

9. APTAUJAS

Iesaisti auditoriju, veidojot aptaujas vai uzdodot jautājumus, uz kuriem viņi var atbildēt komentāros. Šo lieliski vari arī izmantot Instagram story sadaļā, lai noskaidrotu savu sekotāju viedokli un intereses.

10. JAUNUMI UN ATKLĀJUMI

Ja esi ieviesis jaunu produktu vai pakalpojumu vai plāno kādu pasākumu, pastāsti par to saviem sekotājiem. Pievieno teaser video vai fotogrāfijas, veido stāstu un ļauj saviem sekotājiem sekot tam līdzi.

11. IZAICINĀJUMI

Uzrīko izaicinājumu, kas rada sekotāju aktivitāti, piemēram, aicini viņus dalīties ar foto, izmantojot tavu produktu, piedāvājot par to pretī kādu balvu vai atlaižu kodu.

12. ATZIŅAS VAI CITĀTI

Dalies ar atziņām, kas saistītas ar tava uzņēmuma ikdienu.

13. STĀSTS PAR UZŅĒMUMA RAŠANOS

Dalies ar to, kā radās tava uzņēmuma ideja vai kāda ir tā vēsture un kas gadu gaitā ir mainījies. Šis ir veids, kā iedvesmot arī citus uzsākt kaut ko jaunu un dalīties pieredzē.

14. SADARBĪBAS

Pastāsti par sava uzņēmuma sadarbības partneriem, veido ierakstus par to, kā kopīgs darbs palīdz nonākt pie lieliska rezultāta.

15. STĀSTI NO KLIENTIEM

Izveido sirsnīgus stāstus par klientiem, kas ir guvuši labumu no tava produkta vai pakalpojuma.

16. AKTUĀLIE NOTIKUMI

Publicē foto un video no nesenajiem pasākumiem, kur tava komanda ir piedalījusies.

17. KONKURSI UN BALVAS

Vari uzrīkot arī kādu konkursu, dāvinot balvas saviem sekotājiem, tomēr dari to prātīgi - izvirzi mērķi, ko vēlies sasniegt, piemēram, sekotāju pieaugums un tad izdomā, kā to vislabāk realizēt, lai piesaistītu savam profilam vēlamo auditoriju.

18. HUMORS 

Ar šo ir jābūt uzmanīgam, jo kas vienam liekas ļoti smieklīgi, tas citam varbūt nesaprotams vai pat aizvainojošs. Tomēr nevairies dalīties ar jautriem notikumiem, kādiem pārpratumiem, kas parāda, ka lieliski tiekat galā ar dažādiem izaicinājumiem un protat arī pasmieties, ja kaut kas neizdodas, kā plānots.

19. JAUTĀJUMI UN ATBILDES (Q&A)

Aicini sekotājus uzdot jautājumus, uz kuriem atbildēsi ierakstā vai varbūt pat tiešraides video.

20. IESKATS NĀKOTNES PLĀNOS

Dalies ar saviem sekotājiem par to, kas ir plānots – vai tas būtu jauns produkts, pasākums vai zīmola attīstība, lai viņi jūt, ka ir daļa no šiem notikumiem un pirmie uzzina par jaunumiem.

Galvenais ir eksperimentēt un skatīties, kas vislabāk strādā tieši tavam zīmolam. Atceries, ka sekotāji vēlas redzēt cilvēkus, kuri pārstāv zīmolu, ne tikai preces un pakalpojumus, tāpēc veido saturu, kuros parādi vairāk kā ir redzams klasiskajās reklāmās, radot emocionālu saikni ar savu auditoriju.



Ja esi gatavs realizēt kādas no šīm idejām vai tev ir citas, kas jau kādu laiku gaida, kad tās tiks realizētas, bet tomēr nezini ar ko sākt vai tev ir nepieciešams atbalsts satura plānošanā, fotogrāfēšanā vai filmēšanā - dod ziņu, mēs tev labprāt palīdzēsim!